Forsiden
Læs dagligt relevante nyheder omkring emballage, mærkning og pakning på vores søstersite:
PACKobserver.dk
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
Miljø- og klimahjørnet:
31.03.16: Per Lund Hansen er pr. 1. april udnævnt til Managing Director for Alfa Laval Copenhagen A/S i Søborg, et firma, som han kender godt: Per Lund Hansen kom således til Alfa Laval i 2004 som Accounting Manager, og har de forløbne 12 år haft forskellige ledende poster i Alfa Laval Tank Equipment i Ishøj og Alfa Laval Copenhagen i Søborg samt haft ansvaret for den finansielle integration af en norsk koncern, som Alfa Laval købte i 2014.
Læs mere
29.03.16: Efter 15 år kan de danske oksekødsproducenter endelig få afskibet oksekød til Japan. Det sidste papirarbejde hos de japanske myndigheder er på plads, og det betyder, at japanerne i den kommende tid vil kunne sætte tænderne i indmad og udskæringer fra oksekød, som de betragter som store delikatesser. Det oplyser Landbrug & Fødevarer, der ser det som en kæmpe mulighed for yderligere eksport til andre asiatiske markeder.
31.03.16: I påskeugen kunne Tetra Pak meddele, at man hos sin første kunde har idriftsat en homogenisator til fødevarer, der skal have verdens største forarbejdningskapacitet. Tetra Pak Homogenizer 500 kan producere op til 63.600 liter i timen, og tilbyder ifølge virksomheden fremragende produktkvalitet til de laveste driftsomkostninger, man kan finde.
31.03.16: Nu bliver danske og svenske forbrugere snart i stand til at lægge spirede bønner, linser, ris og mel i deres indkøbskurve. De spirede produkter er i øjeblikket en hot tendens i USA.
31.03.16: Svenskerne - og også nordmændene - kan tilsyneladende noget, som vi danskere ikke kan. Nemlig at få de tidlige lanceringer af nye produktvarianter fra The Coca-Cola Company. Sådan forholdt det sig med den grønne Coca-Cola Life, og sådan kommer det til at forholde sig med en pebermynte-udgave af Sprite.
29.03.16: 1.000 nye varer på hylderne i Føtex, Bilka og Netto skal imødegå efterspørgslen på "fri for"-varer, vegansk mad, convenience og ikke mindst bageprodukter